Jak prodat na koncertě merch v roce 2019?

Jak prodat na koncertě merch v roce 2019?

18.1.2019 Marek

Dali jste si do nového roku předsevzetí, že letos už se muzikou opravdu uživíte? Pak začněte našimi tipy, jak osvěžit vaši nabídku merche!

Loni v létě jsme vám dávali pár osvědčených tipů, jak zatraktivnit merch. Doporučovali jsme vám zprovoznit přehledný e-shop, kde si budou moci všichni vybrat z pohodlí domova. Jak zní naše první rada pro letošní rok? Nepodceňujte ani prodej naživo! Koncerty jsou totiž ideální místo pro osobní setkání s vašimi příznivci a prodej unikátního zboží, které nikde jinde nenajdou.

Postavte se ke stánku sami

Každý fanoušek chce kapele po podařeném koncertě aspoň stisknout ruku a říct, že dneska to opravdu stálo za to. Můžete jim to umožnit právě ve stánku s merchem. Když se po hraní odeberete k prodejnímu pultu, uvidíte, že toho prodáte mnohem víc než v případě, že u něj bude stát kamarád nebo člověk z klubu. Kromě toho vás odezva fanoušků příjemně nakopne a třeba dostanete i pár tipů, co by se jim líbilo a co ve vaší nabídce merche zatím chybí. Když jim navíc podepíšete s věnováním vinyl, utrhají vám ruce!

Navrhujte trička na míru

Fanoušci dnes chápou merch jako něco, čím mohou přímo podpořit kapelu. Zatímco koupí cédéčka nebo vinylu zaplatí spíš labelu nebo pokryjí náklady na nahrávací studio, tričko nebo plakáty jdou přímo muzikantům. Tak ať stojí za to! 

Namísto fádních trik s logem vaší kapely zkuste zapracovat na kouscích, které budou jedinečné a budou souviset třeba s vydáním nové desky, turné nebo klidně jednoho konkrétního koncertu. Americké kapely běžně nabízejí merch související přímo s místem, kde hrají. Když pak někam přijedou, mají místní dvojnásobnou radost, že si můžou koupit tričko nejen se svým oblíbeným interpretem, ale také s místním klubem.

Držte si kvalitu

Dnes není problém si nechat vyrobit trička, mikiny, kalhoty a kdo ví co ještě pouhými pár kliknutími. Na internetu je přehršle interaktivních stránek pro výrobu vlastního oblečení. Pokud se zrovna rozhodujete, kde si nechat oblečení vyrobit, z vlastních zkušeností vám doporučujeme sledovat nejen cenu, ale také kvalitu. Každé tričko vám dělá chodící reklamu a měli byste chtít, aby vydrželo co nejdéle. 

Obecně platí, že fanouškům nevadí zaplatit za exkluzivní merch víc peněz – nemělo by se ale stát, že bude po dvou vypráních vypadat grafika jako tetování ze žvýkačky. Nezapomeňte, že fanoušci si od vás nekupují oblečení proto, že je levné. Kupují si ho proto, že mají k vaší hudbě vztah a chtějí ho vyjádřit. Nekažte jim radost špatně vyrobenými šmejdy.