Muzikantský Instagram: Jak na #hashtagy?

Muzikantský Instagram: Jak na #hashtagy?

13.12.2018 Marek

Napsat správné hashtagy je pro spoustu muzikantů sci-fi. Jejich výběr přitom může rozhodnout o tom, zda si najdete nové posluchače nebo nalákáte návštěvníky na koncert. Tak jak se s nimi vypořádat?

Není žádná novinka, že Instagram je v kurzu. Používáte ho také? O tom, jak si zpestřit Instagram účet, jsme psali na našem blogu už dříve. Teď se zaměříme na to, jak si poradit s jeho základním dorozumívacím nástrojem – symbolem pro hashtag.

Magnet na posluchače

S hashtagem se můžete setkat na všech sociálních sítích. Na Instagramu ovšem jednoznačně kraluje. Není výjimkou, když pod příspěvkem najdete desítky různých slov a slovních spojení označených hashtagem. Instagram omezuje jejich počet v jednom příspěvku na třicet. Další třicítku ale můžete doplnit v každém komentáři hned pod popiskem. 

Uživatelé Instagramu hashtagy často proklikávají, aby našli nové profily ke sledování. Proto platí, že čím více jich do příspěvku zahrnete, tím lépe. Některé průzkumy ukázaly, že pro maximální dosah by jich mělo být alespoň deset. Na druhou stranu to s nimi nepřehánějte. Pokud se vejdete do povolené třicítky, je to fajn. Pokud už vás ale nic nenapadá, je lepší to nelámat přes koleno a nevymýšlet zbůhdarma nesmyslné hashtagy. Každý zkušenější uživatel si všimne, že se prostě jen snažíte nabrat co nejvíc publicity.

Jaká kombinace zabere?

Abyste si vybrali co nejúčinnější hashtag, měli byste si nejprve udělat malý průzkum. Ve vyhledávači Instagramu si zkuste zadat slovo či sousloví, které perfektně shrnuje váš nový příspěvek. Pakliže vydáváte novou desku, hodí se dát sem #new album nebo třeba #newrelease. Kdokoli bude sondovat čerstvé nahrávky, má šanci objevit váš příspěvek. Jak zjistit, které slovní spojení je to nejlepší? Ideální nástroj je Webstagram. Do vyhledávače si můžete zkoušet zadávat různé hashtagy a hned se dozvíte, kolik příspěvků ho sdílí. Kromě toho vám navrhne i podobné hashtagy. 

Pro perfektní příspěvek byste ovšem neměli řídit jen popularitou hashtagů. U těch nejoblíbenějších musíte počítat s tím, že jsou opravdu frekventované. Při rozkliknutí tak během krátké chvilky zmizí váš příspěvek z hlavní stránky. Nejlepší je proto doplnit je několika méně oblíbenými a konkrétnějšími hashtagy, kde se udržíte déle na očích.

Dále nezapomeňte zařadit do hashtagů váš žánr. Tady rovněž platí, že je lepší být konkrétní. Hrajete elektronickou hudbu? Pak nepište jenom #electronic, ale dodejte například i #minimaltechno. Je váš žánr indie? Pak k hashtagu #indierock ještě připojte detail jako #fenderjaguar. Nezapomeňte dodat pod hashtagem název vaší kapely. V případě, že hrajete společně s dalšími muzikanty, uveďte je též do hashtagů. To samé by měli udělat oni – vzájemně se tak podpoříte a o akci se dozvědí fanoušci všech zúčastněných hudebních projektů.