Probuďte váš Facebook s premiérou v přímém přenosu!

Probuďte váš Facebook s premiérou v přímém přenosu!

19.10.2018 Marek

Facebook představil nový videoformát Premiéry. Máte vlastní stránku na Facebooku a staráte se o to, aby to na ní žilo? Pokud ano, stoprocentně si nenechte funkci Premiéry utéct.

Video na Facebooku funguje zatím jen tak napůl. Najdete tady sice spoustu příspěvků, které krátká i dlouhá videa obsahují, na druhou stranu by vás asi jen tak nenapadlo hledat třeba nový klip vaší oblíbené skupiny právě zde. Proto se jeho programátoři Facebooku rozhodli, že se dlouhodobě zaměří na videa v přímém přenosu.

Až týden dopředu

Jednou z takovýchto novinek jsou Premiéry. Fungují jednoduše. Dají vám možnost připravit si dopředu příspěvek s videem a ve vybraný čas ho zveřejnit. Jakmile video nahrajete, přijde vašim fanouškům automaticky upozornění s pozvánkou na jeho zhlédnutí. Stejně jednoduché je i ovládání Premiér. Při vkládání nového příspěvku na stránku stačí zaškrtnout stejnojmenné políčko a vybrat si datum a čas, kdy se přímý přenos spustí. Nahrát ho přitom můžete až týden dopředu. 

Kdy se Premiéry hodí? Třeba v případě, že chcete originálně a exkluzivně představit nový videoklip. Fanoušci budou odpočítávat minuty do jeho zveřejnění a nenechají si ho ujít. Tím, že budou mít možnost si ho užít exkluzivně a v reálném čase, se kolem něj dost možná rozvíří i diskuze a váš profil najednou ožije. Ti, kteří budou video v přímém přenosu sledovat, ho navíc mohou hned komentovat, sdílet a podporovat jeho šíření pomocí tlačítka Boost.

Pokud patříte mezi kapely nebo hudební projekty, které si na videoklipech dávají záležet, spolupracují na nich se skvělými lidmi a vaši posluchači si je pouští stále dokola, jsou pro vás Premiéry jako stvořené. Mohou vytvořit hype, díky němuž si klipu všimnou i ti, kteří o vaší tvorbě zatím nikdy neslyšeli.   

Co na to diváci?

Kromě samotných Premiér uvedl Facebook také možnost v rámci videa v přímém přenosu hlasovat. Opět je to skvělá příležitost, jak příjemně překvapit fanoušky a zapojit originálním způsobem je do vaší tvorby. Ankety začala využívat například zpravodajská stanice CCN, která se s jejich pomocí ptá na to, jaký mají diváci názor na aktuální kauzu. Kanál o jídle a vaření Tastemade pro změnu nechává diváky hlasovat, o jaké potravině chtějí další díl jejich pořadu. Vy můžete díky hlasování v přímém přenosu hned zjistit, zda se fanouškům líbí vaše nová videa, zda by je chtěli udělat jinak nebo jestli by je spíš bavilo něco úplně jiného – třeba nahrávky ze zkušebny nebo záznamy z koncertů.