Šiřte hudbu na sociálních sítích II.: Nepodceňujte nevšední volby

Šiřte hudbu na sociálních sítích II.: Nepodceňujte nevšední volby

12.2.2019 Marek

Stránku na Facebooku nebo Instagramu má kdekdo. Má ale smysl zkoušet propagovat tvorbu i na dalších sítích? Máme na to jednoduchou odpověď – smysl to má! Prozradíme vám, kde a jak na nich hledat nové publikum.

Snapchat

Oblíbená síť mezi mladou generací má v současnosti necelých 200 milionů uživatelů. Z loňského amerického průzkumu eMarketer přitom vychází, že většina z nich je ve věku od 12 do 24 let. Z toho důvodu je to ideální nástroj v případě, že děláte hudbu pro teenagery. Hojně ho využívá třeba Ariana Grande, Selena Gomez, Miley Cyrus, Ed Sheeran nebo Rihanna.

Náš tip: Chcete nabrat na Snapchatu odběratele? Osvědčená cesta je uvolňovat zde exkluzivní novinky o vaší tvorbě, které si nikde jinde nepřečtete. Jelikož všechno na Snapchatu vydrží jen chvilku, pocit exkluzivity se tady ohromně znásobuje.

LinkedIn

LinkedIn je hlavně síť pro získávání nových pracovních kontaktů. Přesto má smysl ji využít i v případě, že nejste byznysmen, ale muzikant. O tom, jak a proč propagovat hudební tvorbu na LinkedIn, jsme ostatně psali už před časem na našem blogu. Můžete tady snadno získat kontakt na hudební novináře, promotéry nebo lidi z labelů. Celkem tuhle síť používá přes 500 milionů lidí a polovina z nich ji navštěvuje pravidelně. Její výhoda je navíc v tom, že Podle aktuálních statistik je více než 100 milionů uživatelů LinkedIn v pozici někoho, kdo rozhoduje o důležitých věcech nebo svými příspěvky ovlivňuje důležité lidi.

Náš tip: Zatímco na jiných sítích je pilířem úspěchu být tvůrčí a originální, tady je to na škodu. LinkedIn je profesní síť a nejvíce zde ohromí úspěchy a milníky vyjádřené v číslech. Spíš se zkuste pochlubit s tím, kolik lidí si stáhlo vaši novou nahrávku, jak jste promovali nové video a jak silnou mělo odezvu od posluchačů. Když ostatní uvidí, že máte zajímavé nápady a daří se vám je prosadit, rychle vás začnou kontaktovat lidé z oboru a budou chtít navázat spolupráci.

Twitter

Jak rychle sdělit světu nějakou novinku? Jednoznačně na Twitteru. Používá ho zhruba 330 milionů uživatelů, přičemž každý den sem přistane 500 milionů nových tweetů. Skvělé na něm je to, že zasahuje věkové skupiny od 18 let výše až do padesátky. Pouze mezi teenagery je společně s Facebookem na okraji zájmu.

Náš tip: Twitter nemusí sloužit jen jako informační kanál o vaší tvorbě. Zkuste ho naopak využít jako místo, kde budete ukazovat věci, co vás inspirují. Podělte se s fanoušky o vaše oblíbené umělce nebo díla. Vyvarujte se ale klišé. Takže žádné motivační hlášky ani obrázky zvířátek. A nakonec si dejte pozor na automatické retweetování vašich příspěvků z jiných sociálních sítí. Pište sem jen tehdy, když máte co říct. Na Twitteru platí tzv. TMI efekt z anglického Too Much Information. Stručně a k věci – to je tady klíč k úspěchu. 

Předchozí díl:
Šiřte hudbu na sociálních sítích: Velká trojka v roce 2019