Šiřte hudbu na sociálních sítích: Velká trojka v roce 2019

Šiřte hudbu na sociálních sítích: Velká trojka v roce 2019

25.1.2019 Marek

Jak se v současnosti daří největším sociálním sítím? Pokud si chcete budovat základnu fanoušků na internetu, je nutné začít na správném místě. Přečtěte si aktuální statistiky a naše tipy, jak na to.

Facebook

Facebook stále dominuje co do počtu uživatelů. Těch jsou zde v současnosti 2,2 miliardy. Skoro miliarda a půl ho přitom navštěvuje každodenně. V současnosti používají Facebook hlavně lidé nad třicet let, a dokonce ještě starší generace dnešních padesátníků. Jen zhruba 30 % z nich je ve věku 25 až 34 let. Průměrně zde jeden uživatel stráví 35 minut.

Náš tip: Pokud používáte Facebook hlavně na obrázky a informace o koncertech, zkuste zapřemýšlet také nad občasným nahráním zajímavého videa. Podle aktuálních informací se každý den zhlédne na Facebooku osm miliard videí. To je víc než na celém YouTube. Zkuste třeba náš tip na Facebook koncert v přímém přenosu!

YouTube

Dvojka mezi sociálními sítěmi má 1,5 miliardy uživatelů. Co se týče věku uživatelů, je YouTube jednoznačně nejuniverzálnější volba. Sledují ho jak teenageři, tak lidé ve středním věku. Po padesátce zájem o něj opadá. Ve věku 18-49 let má ovšem alespoň v Americe větší dosah než televize.

Náš tip: Na YouTube stráví jeden člověk v průměru 40 minut. Pokud proto máte zajímavý videomateriál, ale obáváte se, že je na dnešní uspěchanou dobu moc dlouhý, zrovna na YouTube se ho nemusíte bát umístit vcelku. Pro zatraktivnění můžete ještě nahrát zkrácenou verzi. Řada návštěvníků si nejprve pustí celý záznam díky tomu, že je oslovila právě kratší verze.

Instagram

Pokud máte posluchače hlavně v mladší generaci, je Instagram ideální nástroj pro propagaci vaší hudby. Instagram čítá celkem 800 milionů uživatelů a každodenně ho navštěvuje 500 milionů lidí. Není to ale síť na dlouhé klábosení nebo sledování desítek minut videa. Dokládají to i aktuální statistiky – ukazují, že zde uživatelé stráví v průměru jen 15 minut.

Náš tip: Klíčem k úspěchu na Instagramu jsou skvělé fotky. Nemusí být od profesionála ani dokonale upravené, ale musí zaujmout. Skvělý magnet na oko jsou třeba obrazové mřížky. Jak na ně? Přečtěte si rádce na našem blogu. Pro budování úspěšné stránky je též nezbytné umět pracovat s hashtagy – návod na správné psaní s #hashtagem se dočtete rovněž na blogu AZCD.

Následující díl:
Šiřte hudbu na sociálních sítích II.: Nepodceňujte nevšední volby.